Select the text you want to translate, then choose 'Vertalen'. Select the language you prefer. You can read and/or listen to the translated text.
Zelf direct aan de slag met uw gezondheid
Naar praktijk-
Bosschenhoofd
-
Breda
-
Etten-Leur
-
Hoeven
-
Oudenbosch
-
Rijsbergen
-
Rucphen
-
St. Willebrord
-
Zundert
- Het Huisartsenteam
Bekijk onze veelgestelde vragen
Bekijk onze veelgestelde vragen
Vul het onderstaande formulier in en selecteer bij "Het Huisartsenteam" de optie Zevenbergen.
Om ervoor te zorgen dat we goed van start gaan en hoogwaardige zorg kunnen bieden, hebben we besloten onze openingstijden stapsgewijs te vergroten. We zijn dagelijks geopend, maar de spreekuren in Zevenbergen zijn in het begin beperkt.
Daarom kan het voorkomen dat u op bepaalde tijden en bij spoedgevallen naar Het Huisartsenteam De Keen in Etten-Leur wordt doorverwezen. Dit is slechts 10 minuten rijden van onze praktijk in Zevenbergen. Naarmate alles soepel verloopt en de vraag toeneemt, zullen we onze openingstijden geleidelijk uitbreiden.
Wanneer u zich inschrijft als nieuwe patiënt bij onze praktijk in Zevenbergen, wordt uw registratie afgehandeld door Het Huisartsenteam De Keen in Etten-Leur.
Dit betekent dat uw gegevens daar worden beheerd en uw administratie via hen wordt verwerkt. Uw facturen zullen op naam van Het Huisartsenteam De Keen staan, maar dit is uitsluitend administratief en heeft geen invloed op de zorg die u bij ons in Zevenbergen ontvangt.
Dan kunt u contact opnemen met de huisartsenspoedpost. Het gaat dus om de avonden, nachten, weekenden en tijdens feestdagen wanneer u snel geholpen moet worden. Er is sprake van spoed.
Maar, wat is spoed eigenlijk? Misschien vindt de één een blauwe teen heel erge spoed en belt de ander pas wanneer hij niet meer op z’n been kan staan.
Spoed is als:
- de klachten het afgelopen uur zijn ontstaan.
- de klachten steeds erger worden.
- de pijn ondraaglijk is.
Wilt u naar de huisartsenspoedpost? Doorloop dan eerst deze vragen van de Huisartsenposten West-Brabant.
Bij het maken van een afspraak stelt onze assistente u een aantal vragen. Ze vraagt naar uw klachten en waarom u hiervoor graag naar de praktijk komt. Dit doet zij niet uit nieuwsgierigheid. Het stellen van deze vragen is heel belangrijk. Zo kan de assistente namelijk een inschatting maken van de zorg die u nodig heeft. En ontvangt u de juiste zorg door de juiste zorgverlener op het juiste moment.
Uw zorgverzekeraar vergoedt de zorg die u krijgt van uw huisarts. En een bezoek aan de huisarts gaat niet ten koste van uw verplichte eigen risico. Wel kan het zijn dat de huisarts extra onderzoek moet doen. Bijvoorbeeld bloedprikken om te beoordelen welke zorg u nodig heeft. Deze zorg valt wel onder uw verplichte eigen risico. Net als de geneesmiddelen die een huisarts voorschrijft.
Wilt u precies weten hoeveel u vergoed krijgt voor bijvoorbeeld medicijnen en bloedonderzoek? Dat kunt u het beste aan uw zorgverzekeraar vragen. Want het maakt veel uit welke zorgverzekering u heeft afgesloten.
Op het overzicht van uw zorgverzekeraar ziet u elk kwartaal kosten voor de huisarts terugkomen. Zelfs als u niet bij de huisarts bent geweest. Dit komt omdat huisartsen in Nederland elk kwartaal mogen declareren. Dit heet het inschrijftarief.
Het inschrijftarief is het geld dat de huisarts elk kwartaal ontvangt voor alle ingeschreven patiënten, of u nu wel of niet bent langs geweest. De zorgverzekeraar betaalt dit bedrag aan de huisarts. Het zorgt ervoor dat u altijd bij uw huisarts terecht kunt wanneer u zorg nodig heeft.
Voor sommige specialistische zorg heeft u geen verwijzing nodig. U kunt meestal zonder verwijzing naar een:
- fysiotherapeut;
- oefentherapeut;
- mondhygiënist;
- huidtherapeut;
- diëtist;
- ergotherapeut;
- logopedist;
- podotherapeut.
Het hangt van uw zorgverzekeraar en verzekering af of u deze zorg (volledig) vergoed krijgt. Met vragen hierover kunt u terecht bij uw zorgverzekeraar.
U heeft wél een verwijsbrief nodig voor specialistische zorg in bijvoorbeeld het ziekenhuis of wanneer u voor lange tijd medicatie nodig heeft vanwege een chronische aandoening.
Dat doet u via onze beveiligde patiëntomgeving. Hiermee kunt u online veilig en snel:
- uw medicatiegegevens bekijken of een herhaalrecept aanvragen.
- een vraag stellen. Stuur veilig een bericht naar ons. Een document of foto toevoegen is ook mogelijk. U krijgt een melding zodra een antwoord voor u klaarstaat.
- een afspraak maken zonder wachttijd en wanneer het u uitkomt. Gebruik hiervoor onze online agenda.
- uw dossier inzien. U heeft toegang tot de gegevens over uw gezondheid zoals bij ons bekend. Denk hierbij aan uw klachten, medicijnen, overgevoeligheden en allergieën, uitslagen, onze metingen zoals bijvoorbeeld uw bloeddruk, brieven en verwijsbrieven.
Om onze groei en dienstverlening te versterken, werken we samen met Het Huisartsenteam De Keen in Etten-Leur. Daarom verwijzen wij u naar de online beveiligde omgeving van praktijk De Keen. Dit is om administratieve redenen en heeft geen invloed op de zorg die u bij ons ontvangt.
- Ga naar dekeen.uwzorgonline.nl.
- Maak een account aan.
- Na controle van uw aanvraag door onze praktijk ontvangt u een bericht. Dit kan enkele werkdagen duren.
- Meld u aan met uw inloggegevens via de knop ‘inloggen’.
Of download de app Het Huisartsenteam
- Download de app Het Huisartsenteam op uw telefoon of tablet.
- Open de app en log in met DigiD.
- Zoek onze praktijk in de lijst.
- Maak een account aan via de knop ‘registreren’. Heeft u al een account via de website? Ga dan naar de volgende stap.
- Na controle van uw aanvraag door de praktijk ontvangt u een bericht. Dit kan enkele werkdagen duren.
- Meld u aan met uw inloggegeven via de knop ‘aanmelden’.
Geen zorgen! Heeft u andere vragen over Uw Zorg online of komt u er niet helemaal uit? Neem dan even hier een kijkje.
Jazeker. U kunt verschillende instructievideo's bekijken.
Meer vragen en antwoorden
Zelf online regelen
Alles is zo geregeld. Snel, eenvoudig en binnen een paar stappen.